söndag 26 februari 2012

Totally California

Hemma från en fantastisk vecka. Har sett så grymt mycket! Jag är så himla nöjd att jag valde att åka. Av städerna, även fast de alla var speciella på sina egna sätt, så är San Francsico min favorit. Den var så vacker och det var sån stor myskänsla över hela staden. Trivdes jättebra där.
Los Angeles hade många olika aspekter. Där fanns berg, stränder, stadsmiljö och landet inom bara några mil. Det var spännande att se sakerna som man ser på film jämt, speciellt Hollywood Blvd. Ska dessutom bli extra kul att titta på Oscars galan imorgon, eftersom jag gick just där den tar plats bara för några dagar sen. Jag såg tyvärr inga kändisar, även fast vi var ute och åkte i Beverly Hills.
Las Vegas var otrolig. Att allt kretsar runt en lång gata fylld med hotel är rätt coolt. Och hotellen alltså. Så grymt stora och maffiga. Las Vegas hade en helt annan mentalitet än resten av landet. Där dracks det på gatorna, man var nästan minoritet om man inte hade en flaska i handen. Dessutom stod det personer i varje gathörn och delade ut kort på tjejer som tydligen: Wants you right now! Det känns verkligen som en helt annan värld. Som att verkligheten inte existerar när man är där. Det är en stad som jag verkligen vill tillbaka till. Jag vill dock vara 21 då och ha med mig ett stort tjejgäng. Var snabbt inne på en av de populäraste klubbarna igår och det var verkligen grymt!
Dessutom hann jag ju också se Grand Canyon. Breathtaking. Man kunde stå och stirra på samma ställe i flera minuter och bara vara förundrad. Det var så speciellt och går inte att jämföra med något annat.

Så som sagt. Helt jävla grym resa. Jag är så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck